Nowa plakietka spalinowa w Niemczech ?

Strefy ochrony przed spalinami (niem.: Umweltzone) to temat od kilku już lat aktualny i obecny w dyskusji o ochronie środowiska naturalnego.

Nowym tematem jest jednak dyskusja z niedoszacową szkodliwością spalin produkowanych przez silniki Diesla. 

Każdy mieszkaniec Niemiec otrzymuje podczas rejestracji swojego auta urzędowe zaszeregowanie sowjego auta według czystości wydalanych spalin...



Bardziej uciążliwy wydaje się być to temat dla przyjezdnych, którzy o takie zaszeregowanie muszą się przed wjazdem do centrów wielu niemieckich miast postarać ... (Strefę 'antyspalinową 'Umweltzone w Berlinie' sprawdzisz w naszym artykule:
  Zanim wjedziesz autem do centrum Berlina ...)

Nowym tematem jest jednak dyskusja na temat niedoszacowej szkodliwości spalin produkowanych przez silniki Diesla. Z pewnością nasiliła się ona po aferze związanej z fałszowaniem tych danych przez motoryzacyjnego giganta VW.

Centra miast muszą być uwolnione od Diesla- które generują szkodliwe tlenki azotu. Słowo klucz: 'Stickoxidkonzentration' - koncentracja tlenkami azotu N0x (N- azot to Stickstoff) .

Na dzień dzisiejszy niemiecki minister środowiska nie podjął narazie żadnej decyzji. Będziemy informować na biężąco ...

(Źródła: http://www.welt.de/wirtschaft/article157048477/Das-kommt-wirklich-auf-die-Dieselfahrer-zu.html? , http://www.blaue-plakette.de/de/home.html ) Alte Diesel sollen aus den Innenstädten verbannt werden. Der Druck von EU und Verbänden ist groß – die Bundesregierung ist zerstritten. Diesel-Besitzer fürchten die blaue Plakette und den Wertverlust. Umweltministerium plant Einführung der blauen PlaketteDabei ist die Schadstoffbelastung in deutschen Städten und Ballungsgebieten so groß, dass die EU bereits ein Vertragsverletzungsverfahren gegen Deutschland angestrengt hat. "Die Stickoxidkonzentration ist an vielen Orten zu hoch, es besteht ohne Zweifel Handlungsbedarf", heißt es zum Beispiel bei der Berliner Senatsverwaltung für Umwelt.