Autobusem po Niemczech taniej

(Źródło: Die WeltRynek międzymiastowych połączeń autobusowych w Niemczech rośnie w szybkim tempie. Przyśpieszenie rozpoczęła zmiana ustawy, która w 2013 zniosła monopol kolei niemieckich Deutsche Bahn na organizowanie podróży międzymiastowych (patrz artykuł FOCUS.de).
Poniżej przedstawiamy sieć połączeń autobusowych firm meinfernbus.de, IC Bus i Berlinienbus. (kliknij w mapę by dostać się na stronę danej firmy).
Na rynku autobusowych połączeń międzymiastowych rozpoczęła się ostra walka cenowa, w której uczestniczą również spółki córki niemieckiej kolei (IC Bus, Berlinienenbus). Po początkej euforii uczestnicy rynku poczuli ból walki cenowej o klienta.

Inne duże marki na rynku, jak meinfernbusflixbus broniąc się, podjęłły niedawno decyzję o fuzji. Dzięki temu oferują najgęstszą sieć połączeń autobusowych w Niemczech. Przedstawiciele Deutsche Bahn szacują 'straty' w związku z otwarciem rynku autobusowego  na 120 milionów euro obrotów rocznie.

Chętnych na swoją część tortu nie brakuje. O pasażerów walczą też 'tani' przewoźnicy lotniczy (Ryanair, easyjet, germanwings, airberlin).

Międzymiastowy rynek autobusowy w Niemczech szacowany jest na 20 milionów pasażerów (2013).
Pełen przegląd firm oferujących przejazdy autobusowe w Niemczech znajdziecie na stronie fernbusse.de . Inną konsekwencją na rynku pracy to fakt iż gwałtowne przyśpieszenie może spowodować skokowy wzrost zapotrzebowania na kierowców autobusowych, pisze Die Welt.

To szansa dla polskich kierowców ?
Aktualne oferty pracy dla kierowców autobusów w Berlinie znajdziesz tutaj .

Sieć/ siatka połączeń autobusowych firmy meinfernbus de 
kliknij by powiększyć (marzec 2015)


IC Bus (Deutsche Bahn) sieć autobusowych połączeń dalekobieżnych
kliknij by powiększyć (marzec 2015)



Berlinlinienbus.de Sieć połączeń dalekobieżnych (czerwiec 2015),
kliknij by powiększyć