Autobusem po Niemczech taniej
(Źródło: Die Welt) Rynek międzymiastowych połączeń autobusowych w Niemczech rośnie w szybkim tempie. Przyśpieszenie rozpoczęła zmiana ustawy, która w 2013 zniosła monopol kolei niemieckich Deutsche Bahn na organizowanie podróży międzymiastowych (patrz artykuł FOCUS.de).
Poniżej przedstawiamy sieć połączeń autobusowych firm meinfernbus.de, IC Bus i Berlinienbus. (kliknij w mapę by dostać się na stronę danej firmy).Na rynku autobusowych połączeń międzymiastowych rozpoczęła się ostra walka cenowa, w której uczestniczą również spółki córki niemieckiej kolei (IC Bus, Berlinienenbus). Po początkej euforii uczestnicy rynku poczuli ból walki cenowej o klienta.
Inne duże marki na rynku, jak meinfernbus i flixbus broniąc się, podjęłły niedawno decyzję o fuzji. Dzięki temu oferują najgęstszą sieć połączeń autobusowych w Niemczech. Przedstawiciele Deutsche Bahn szacują 'straty' w związku z otwarciem rynku autobusowego na 120 milionów euro obrotów rocznie.
Chętnych na swoją część tortu nie brakuje. O pasażerów walczą też 'tani' przewoźnicy lotniczy (Ryanair, easyjet, germanwings, airberlin).
Międzymiastowy rynek autobusowy w Niemczech szacowany jest na 20 milionów pasażerów (2013).
Pełen przegląd firm oferujących przejazdy autobusowe w Niemczech znajdziecie na stronie fernbusse.de . Inną konsekwencją na rynku pracy to fakt iż gwałtowne przyśpieszenie może spowodować skokowy wzrost zapotrzebowania na kierowców autobusowych, pisze Die Welt.
To szansa dla polskich kierowców ?
Aktualne oferty pracy dla kierowców autobusów w Berlinie znajdziesz tutaj .
Sieć/ siatka połączeń autobusowych firmy meinfernbus de kliknij by powiększyć (marzec 2015) |
IC Bus (Deutsche Bahn) sieć autobusowych połączeń dalekobieżnych kliknij by powiększyć (marzec 2015) |
Berlinlinienbus.de Sieć połączeń dalekobieżnych (czerwiec 2015), kliknij by powiększyć |